Luksusfølelse i Siem Reap: Central Suite Residence

I motsetning til det meste annet i Siem Reap, har Central Suite Residence en relativt kort historie. Dørene åpnet åpnet våren 2016, og jeg sjekket inn året etter.

Det er flere hundre hotell i Siem Reap, de fleste består av lave bygg med få rom. Det samme gjelder Central Suite Residence med sine fem etasjer og 32 rom. Og vi vet alle hva det betyr? Ingen kamp om solsengene ved bassenget! Beliggenheten er flott, ikke midt i hektiske Pub Street, men en tre-fire minutters spasertur unna. Gatene rundt hotellet er fylt opp med et mangfold av restauranter og massasjesalonger. Både Old Marked og Night Marked er kun noen minutters gange unna.

Personlig service hver dag

Ved ankomst ble jeg servert iste mens den smilende hotellansatte som hentet på meg på flyplassen brettet ut et kart og ga meg en kort innføring i Siem Reap.

Den gode servicen fortsatte gjennom hele oppholdet, blant annet ble jeg gitt en kjølig, fuktig klut å friske meg opp med da jeg kom tilbake etter en lang dag ute i 30 varmegrader. Hotellet har en positiv og god atmosfære, og daglig ble jeg møtt av fire-fem ansatte i resepsjonsområdet som smilte, hilste og ønsket «velkommen hjem» og en fin dag videre.

hotell_siem-reap_central-suites-residence70
Hotellets inngangsparti på dagtid …
hotell_siem-reap_central-suites-residence73
… og om kvelden!
hotell_siem-reap_central-suites-residence72
Central Suites Residence i Siem Reap har et hyggelig og stort resepsjonsområde, hvor du også har tilgang til avisen The Phnom Penh Post. Jeg elsker å lese lokale aviser når jeg er i utlandet!

Min egen drømmesuite

Jeg bestilte en junior suite, et romslig rom med innglassert badekar, balkong, arbeidsplass og en liten kjøkkenkrok. Et lite fruktfat og to vannflasker ventet ved ankomst, og senere samme kveld fikk jeg en flaske rødvin og et vinglass levert på døren av to ansatte. Det var en gave, fortalte de. Slike hyggelige overraskelser bidrar til at man føler seg ekstra verdsatt som gjest!

Rommet hadde alt jeg kunne ønske: Morgenkåpe, tøfler, safe, velfungerende WiFi, alt av tilbehør på badet. Til og med en badevekt, så du kan se hvor mye vekten har gått opp i løpet av ferien 😉
Det innglasserte steinbadekaret plassert oppå små, glatte steiner var en flott detalj.

hotell_siem-reap_central-suites-residence65 hotell_siem-reap_central-suites-residence66 hotell_siem-reap_central-suites-residence67 hotell_siem-reap_central-suites-residence68

hotell_siem-reap_central-suites-residence64Frokost ved bassenget

Frokostbuffeten er en kombinasjon av vestlig og kambodsjansk mat. Deler av utvalget endres daglig, noe man setter ekstra pris på når man tilbringer mange dager ved hotellet.
Du kan selv velge ut ingredienser til suppe eller omelett som en kokk tilbereder på stedet. Spesielt suppen var veldig god, se bilde til venstre!
Frokosten serveres i restauranten, som har åpen fasade ut mot det frodige svømmebassengområdet. Siden hotellet har såpass få rom, opplevde jeg aldri kø eller støy under frokosten.
Selv de dagene jeg spiste sen frokost, var alle fat fylt opp med fersk mat.

hotell_siem-reap_central-suites-residence63
Herlig mat og utsikt under frokosten!

Siem Rieps kuleste swim up-bar?

Etter frokost og om formiddager får du ofte svømmebassenget for deg selv, da de fleste er på dagstur til templene eller andre attraksjoner. Om ettermiddagen og kvelden fylles det opp med gjester som hviler på solsengene langs kanten eller i vannet, eller svømmer bort til baren og bestiller seg en drink. Solen forsvinner tidlig på ettermiddagen, men den høye temperaturen gjør bassengområdet til et ettertraktet sted å henge frem til det stenger kl 22.00.
WiFi-en fungerte bra også ved svømmebassenget.

hotell_siem-reap_central-suites-residence71
Svømmebassenget og baren om natten. Til venstre på bildet er restauranten.

Utover dette har hotellet også sin egen velvære-salong med massasje og andre behandlinger til rundt 20 dollar timen. Jeg bestilte en nakke- og ryggmassasje, og opplevde en stor forskjell fra massasjen jeg tidligere hadde fått i billige salonger ute på gaten. Uttrykket «du får hva du betaler for» gjelder og så her!

Med unntak av høy musikk fra Pub Street om kvelden, som du garantert hører ved alle hoteller i nærområdet, fant jeg ingenting negativt ved dette hotellet. Det var faktisk litt trist å sjekke ut etter en uke …
Jeg kan i hvert fall trygt konkludere med at Central Suite Residence absolutt er godt valg i Siem Reap!

Jeg fikk et tradisjonelt Khmer-skjerf, kalt Krama, av de ansatte da jeg sjekket ut! Et veldig hyggelig minne jeg ble veldig glad for.
Jeg fikk et tradisjonelt Khmer-skjerf, kalt Krama, av de ansatte da jeg sjekket ut! Et hyggelig minne jeg ble veldig glad for.

[:]

Jeg er tekstforfatter og journalist, og driver bloggen Reisepluss.no